Alla inlägg den 17 mars 2012

Av Jack Werner - 17 mars 2012 05:00

 Hämtade en dam i elrullstol. När hon väl var ombord på bussen så skulle rullstolen och damen säkras med ett antal spännband som hakas i öglor runt rullstolen samt ett bälte till damen. Det var när jag hängde över damen för att fästa ett band på andra sidan som hon frågade med ett lite busigt leende, -Vad är det som hänger emot mig? Det är nog magen med all Julmat, sa jag, fast det var Februari månad. Hon skrattade gott och jag körde henne till sin önskade adress. Lite senare fick jag en beställning att hämta henne. Åter igen så upprepades samma procedur och när jag ännu en gång hängde över henne, så sa hon. -Det känns som magen har blivit större sedan senast? Då är det nog inte magen som damen känner, svarade jag.  

Ovido - Quiz & Flashcards