Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Jack Werner - 15 mars 2012 20:00

 Det ska erkännas att jag är usel på att göra affärer. Kanske för att jag litar på människor eller för att jag är vill ha för mycket. Det var kvinnodagen, bra att man uppmärksammar kvinnors situation i olika länder men mer än så tänkte jag nog inte på det. Hade hämtat min dotter från skolan när vi körde förbi den. -Kolla Pappa, en båt till salu, utbrast tösen. Ja, där stod en liten Crescent eka på båtkärra med en prislapp hängandes på sidan. Impulsiv som jag är så gjorde vi en u-sväng och steg ut för att se på båten. Vad det nu finns att se på en plastbalja tänkte jag och kikade mer på båtkärran. En 80-kärra som man får köra i 80 km/h på vägarna med. Gubben som ägde båten dök upp, samtidigt som ännu ett par bilar svängde in för att se på båten. Jävlar, tänkte jag. Kände mig pressad att göra affär eller se båten försvinna. Försökte ringa frugan för att göra klart om att hon var med på köpet, men hon hade glömt telefonen hemma så beslutet var mitt. Jag prutade 2000:-kr så var affären klar. På vägen hem kände jag att detta kanske inte skulle hamna i så god jord hos frugan. Jag har tidigare kommit hem med höns (som jag vann i kortspel), getter, hund, bilar, stålbalkar, broponton, och en massa andra projekt som har fått henne att rulla med ögonen. Så kom jag på det perfekta säljsnacket. Väl hemma sa jag till frugan,- Det är ju kvinnodagen och allt Idag, så jag köpte en båt som vi kunde döpa efter dig. Den taktiken gick inte hem. Inte alls om ni förstår. Hon gick ut och såg på båten och frågade, var är Periskopet? Vadå, sa jag undrande. -Ja, om du nu har köpt en båt med hål i botten så behöver du väl ett periskop när du står på botten av sjön. Då sjönk jag, jag hade köpt en U-båt. 

Av Jack Werner - 15 mars 2012 06:18

Skulle lägga ut ett självporträtt på bloggen men fick svaret att bilden är för stor och måste beskäras???!!! VAR DÅ???

Ovido - Quiz & Flashcards